2009-06-01

Formspråk

Idag har jag fyllt på valsedlarna för Piratpartiet i Ryd och Skäggetorp. Det finns fortfarande inga valsedlar från Feministiskt initiativ utlagda:


Jag skickade ett e-postmeddelande till F!-info efter att jag skrivit mitt förra blogginlägg om saken. Jag fick ett snabbt svar på det, att de skulle vidarebefordra informationen inom organisationen, men ännu har ingenting hänt. Det har gått fem dagar. Kanske har de gett upp? Lite lustigt är det. Om ArbetarInitiativet Antikapitalistiskt EU-motstånd för jobb, välfärd och klimatet, ett av det här valets mer obskyra inslag, klarar av att distribuera sina valsedlar till Linköping borde FI också klara det. Det här är trots allt Sveriges femte största stad. Men det var inte det jag tänkte skriva om.

Ta en titt på bilden här ovan. Vilken valsedel lägger du märke till först? Är det inte Piratpartiets? Om så är fallet är det inte så konstigt. I år använder vi störst och fetast typsnitt av alla som ställer upp. Det är samma typsnitt som vi alltid har använt i vår logotyp, men av någon anledning använde vi den inte på valsedeln vid valet till Riksdagen 2006. Här är en jämförelse:


Att riksdagsvalsedeln är gul och EU-valsedeln är vit är inte så mycket att orda om, så har det alltid varit. Men även om man bortser från färgen, visst är årets valsedel snyggare? Dessutom syns den mycket bättre. Bra jobbat, vem det nu var som beställde sedlarna i år!

Inga kommentarer: