2009-05-27

Inga FI-valsedlar i Linköping


Nu har jag fyllt på med valsedlar för Piratpartiet i Ryd och Skäggetorp. Det behövdes, buntarna har blivit märkbart tunnare i båda lokalerna. Speciellt i Ryd har det varit en strykande åtgång (bilden visar situationen innan jag fyllt på). Konstigt vore det annars - Ryd 5 var partiets bästa valkrets vid valet till Riksdagen 2006. Dryga 5% om jag inte minns fel. I årets val hoppas jag på fem gånger så mycket, i hela Ryd.

En sak som bekymrar mig är att valsedlar för Feministiskt Initiativ saknas i båda "mina" förtidsröstningslokaler. Antingen har de helt enkelt missat att fylla på (eftersom FI inte är något etablerat parti måste de, precis som PP, bekosta och distribuera sina egna valsedlar), eller så har de blivit utsatta för någon form av sabotage. Låt oss hoppas på det första alternativet, det har myglats tillräckligt i det här valet redan.


Tillägg: Jag mindes visst fel om resultatet 2006. I Ryd 5 fick vi nästan 9% av rösterna.

Inga kommentarer: