2009-05-18

Röstkort

Idag kom mitt röstkort med posten. Yay! Givetvis tänker jag använda min rösträtt, och givetvis lägger jag rösten på Piratpartiet. Vilken av kandidaterna jag kryssar tänker jag dock hålla för mig själv.

Valdagen är den 7 juni, men det går att rösta i förtid. De flesta förtidsröstningslokaler öppnar redan den 20 maj. Förhoppningsvis har jag tid att lägga min röst redan då, på Linköpings Stadsbibliotek, tillsammans med Anna Svensson och Mattias Bjärnemalm under Rösta på Piratpartiet-dagen.

Jag har dock en del annat att göra den dagen. Det är inte bara på Stadsbiblioteket man kan förtidsrösta. Många av Linköpings kommunala bibliotek fungerar som förtidsröstningslokaler. Vi pirater måste själva distribuera våra valsedlar till både ordinarie vallokaler och förtidsröstningslokaler. Jag tar personligen hand om distributionen till Ryds bibliotek och Skäggetorps bibliotek under förtidsröstningen, samt två vallokaler i Ryd på valdagen. Det blir ett par cykelturer i veckan för att se till att det hela tiden finns valsedlar på plats - tyvärr förekommer valfusk i form av "försvunna" valsedlar även i Sverige.

Dagens låt: "We're all The Pirate Bay" med Montt Mardié.

Jahapp. Det var den första bloggposten från mig på nästan sju månader.

Inga kommentarer: